vineri, 5 noiembrie 2010

Cei “7C” ai increderii – cum sa inspiri incredere

In urma cu 20-30 de ani, abordarea in relatiile interumane se baza pe urmatorul concept: Am incredere in tine pana la proba contrarie. Astazi, prin jocul competitiei si din cauze culturale, am ajuns sa ne bazam relatiile interumane pe un alt concept: Nu am incredere in tine pana la proba contrarie!
Nu stiu care dintre cele doua concepte este mai “sanatos”, dar practica m-a invatat ca poti sa fii competent, entuziast si chiar genial, iar toate acestea nu inseamna nimic pentru succesul tau pana cand oamenii din jur nu iti ofera increderea lor.

Orice relatie interumana se bazeaza pe incredere. In cazurile fericite (si rare) in care ea exista apriori, relatiile se vor dezvolta rapid si armonios. In cazurile in care ea nu exista, tehnicile de credibilizare sunt vitale ca baza a construirii relatiei.

Conform DEX, increderea este un sentiment de siguranta fata de cinstea, buna-credinta sau sinceritatea cuiva. Ea reprezinta convingerea ferma ca o persoana sau un lucru isi pastreaza integritatea, calitatile sau caracterul pentru un interval de timp predictibil.

Practic, pentru a inspira incredere cuiva (a te prezenta credibil), ai nevoie sa combini 7 elemente esentiale. Ele formeaza cei 7C ai increderii.

Caracterul este primul “C” al increderii.

Caracterul este componenta cel mai greu de falsificat. Conform DEX, caracterul reprezinta insusirea morala care se manifesta prin perseverenta, vointa ferma si corectitudine. Acestea sunt elementele esentiale necesare pentru ca cineva sa devina “demn de incredere”.
Una dintre cele mai bune modalitati prin care poti sa arati ca esti o persoana de caracter este sa accepti ca ai gresit. Cei din jur apreciaza de regula foarte mult curajul de a admite propria imperfectiune si se simt mai in largul lor.

Al doilea “C” al increderii este competenta.

Poti avea multe alte calitati, dar daca nu esti competent, cei din jur isi vor da seama mai devreme sau mai tarziu. Este important sa petreci un timp semnificativ din viata ta dezvoltandu-ti competenta. Brian Tracy a spus ca daca citesti in domeniul tau o jumatate de ora pe zi, intr-un an poti deveni o autoritate nationala recunoscuta. In partea I a acestui ghid vei gasi o strategie foarte eficienta de acumulare a competentei la nivel de expert!

Al treilea “C” al increderii este Constientizarea valorii personale.

Acest aspect este foarte important pentru ca este unul dintre primele lucruri pe care cei din jur il remarca. Este dificil sa recuperezi dupa ce ai creat o prima impresie proasta cauzata de lipsa de incredere in tine.
Cei din jur isi creaza de obicei o perceptie despre tine in primele minute. Restul timpului il petrec cautand subconstient indicii care sa le valideze aceasta prima impresie. Daca nu esti convins de propria valoare, se creaza un effect de domino al reactiilor negative pe tot parcursul conversatiei.

Al patrulea “C” al increderii este Congruenta.

Increderea creste de fiecare data cand cei din jurul tau constata ca actiunile tale corespund cuvintelor tale. Practic, vorbim despre armonia dintre mesajele tale verbale si cele nonverbale. In lipsa acestei armonii, interlocutorul nu iti va oferi intreaga sa incredere.
Congruenta este similara cu imbracamintea. Daca hainele pe care le porti sunt bine asortate, nimeni nu face prea mult caz din asta. Daca insa hainele tale nu se potrivesc, acest lucru sare in ochi. Modalitatea cea mai buna pentru a castiga congruenta este sa faci ceea ce te pasioneaza.

Al cincilea “C” al increderii este Credibilitatea

Credibilitatea reprezinta capacitatea sau puterea de a stimula increderea celorlalti in persoana ta. Sa presupunem ca ai de gand sa faci o investitie financiara si ai de ales intre doua variante:
Prima este sa urmezi sfatul consilierului financiar al lui Ion Tiriac, care are si un portofoliu investitional propriu, extrem de profitabil. A doua este sa primesti sfatul unui fost condamnat pentru talharie care tocmai a iesit din puscarie.
Care este sfatul ales? Chiar daca ambele persoane ti-ar da acelasi sfat, probabil ca nu vei fi foarte convins de parerea celui de-al doilea consilier… In esenta, credibilitatea inseamna sa il lasi pe cel din fata ta sa inteleaga ca nu esti un diletant si ca dimpotriva, stii foarte bine despre ce vorbesti.

Al saselea “C” al increderii este Consecventa

O persoana consecventa castiga usor increderea celorlalti. Acest lucru este valabil si pentru organizatii. A nouasprezecea lege din cartea „Cele 22 de legi imuabile ale marketingului” este chiar legea consecventei. In limbajul autorilor (Al si Laura Ries), legea se traduce astfel: O imagine de marca nu se construieste peste noapte.
Succesul se masoara in decade, nu in ani. Cu alte cuvinte, increderea ca o anumita marca este valoroasa se construieste pe principiul consecventei. Economistii dau exemplul producatorului de automobile Volvo, care s-a lansat pe piata in principal ca furnizor de masini foarte sigure. Incercarea de a schimba aceasta impresie nu este numai costisitoare dar si defavorabila marcii (ii dilueaza impactul).

Al saptelea “C” al increderii este Completitudinea

Oamenii au in general o dorinta foarte puternica de a inchide procesele incepute. Aceasta “inchidere” elimina stressul. Explicatia este data de un mechanism psihologic subtil care arata ca valoarea stressului este direct proportionala cu numarul de procese neterminate. Concret, cand ai 15 activitati distincte in curs de rezolvare, vei fi mai stressat decat daca ai una singura, care implica aceeasi durata a muncii.

Pe acest principiu, preferam sa nu ne angajam in activitati care nu par sa aiba o finalitate clara si predictibila. In consecinta, pentru a inspira incredere este foarte important ca ceea ce oferi tu – produsul sau serviciul tau, sa aiba “cap si coada”. Cand oamenii cunosc finalitatea unei idei sunt mai dispusi sa creada in ea.

Cei 7C ai increderii descrisi anterior formeaza fundatia de incredere de care ai nevoie pentru a construi relatii de succes pe termen lung. Analizeaza care dintre acesti “C” necesita atentie imediata din partea ta. Iti sugerez sa faci chiar astazi ceva pentru intarirea acelui “C”. Cei din jur iti vor acorda increderea lor mai repede si mai usor.
Inspiratie !

PS: Dacă tu consideri că acest articol poate fi de folos prietenilor tăi, atunci te încurajez să îl recomanzi și lor.

Copiază link-ul de mai jos și trimite-l prietenilor tăi prin email, messenger, skype, facebook sau twitter sau orice altă tehnologie "extraterestră" de comunicare.

http://www.andyszekely.ro/cei-7c-ai-increderii-cum-sa-inspiri-incredere/

Dacă vrei sa publici acest articol pe blogul sau site-ul tău, atunci tot ce ai de facut este să copiezi textul articolului și să-l oferi cititorilor tăi. Singura mea rugăminte este să precizezi la sfârșitul articolului sursa.

Mulțumesc!

Sursa: http://www.andyszekely.ro/cei-7c-ai-increderii-cum-sa-inspiri-incredere/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Nou*: Proiectul Pastila cu zambet

Nou*: Proiectul Pastila cu zambet
Un proiect ©SMILE 21 + (Strategii de Mediere pentru Inovatie si Leadership in Educatie)

*NOU*: GALERIE VIDEO - SCOALA "INVATATOR N. PASLARU" - CASIN